tisdag, januari 30, 2007

Nu är jag superkändis från TV!
I lördags sjöng jag så det stod härliga till för hela svenska folket!


Eller ja... Låt oss titta på bakgrunden:
bob K fick förfrågan om att göra en låt till boxningsgalan i Göteborg, som gick på TV4+ i helgen. Det hann vi inte, utan istället fick ett av mina små anonyma låtskrivarkollektiv - Claustrophonics - bidraga med en låt.

Vi skickade en demo med mig på sång. Tanken var att låta en "riktig" och känd rocksångare lägga om sången, om de ville ha med låten. Vi fick inget riktigt konkret svar om de ville ha med låten, förrän kl 23:00 kvällen innan boxningsgalan. Så de körde vår demoinspelning 9 gånger i direktsänd TV under kvällen, med mig på skränande sång.

Här är en länk till min bedrift som rocksångare, som du kan lyssna och le i mjugg åt:
www.myspace.com/claustrophonics - "Return of the Champion" heter låten.

Sitter nu med armarna i kors och inväntar STIM-pengar som gör mig ekonomiskt oberoende... ;-)

/Er kändis

4 Comments:

Blogger Simon W said...

kult....jeg er stolt....

12:09 em  
Blogger Unknown said...

haha.. kul för dig, har tyvärr inte tv4+, missade det:(

10:58 fm  
Blogger Benedictus said...

Gratulerer! Nå åpner det seg kanskje dører som gjør at du skriver filmmusikken til Rocky VII...

6:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Vissa har inte tv4+, men vi lantisar har inte tv över huvud taget så man kan lugnt säga att vi missade det totalt, vilket ju känns aningens dösurt..... men stoooort grattis till tv-debuten, en annan gjorde ju sin för åtta(!)år sedan. Väntar fortfarande på uppföljaren.....

//plastsyrran

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home