tisdag, januari 16, 2007

Ojojoj!

Jag har fått ett par rejäla chocker denna vecka. Om du inte är intresserad av kristen pop och metal, så är nedanstående inget för dig. ;-)

Första chocken blir när jag häromkvällen strösurfar lite och tänker titta till de gamla rockpionjärerna Bloodgood. (Hallå! Basisten heter faktiskt Michael Bloodgood... Om du inte är intresserad av kristen metal behöver du inte läsa detta och störa dig. Tihihihi... ;-))
DÄR slås jag av förstasidan som kastar upp nyheten som en snöboll rakt i plytet - Oz Fox joinar Bloodgood som andregitarrist! WHAT?!?
OK, om du fortfarande läser och inte är intresserad, kommer en förklaring: Oz Fox är gitarrhjälte i legenariska Stryper. Som tur är slutar han inte i Stryper! Men lite coolt! Fatta vilken grym grej för Bloodgood! Sedan 2003 har man på deras hemsida kunnat kika på trista kameraklipp när Michael Bloodgood och Paul Jackson, tillsammans med nån tillfällig trummis repar gamla låtar i deras kyrka, utan Les Paulsen på sång. Ingen sång ens. Lite trist och mycket B-känsla. Nu plöstligt har de en "superhjälte" i bandet och bör ju ta till vara på detta och lira in en ny fetingskiva. Ser med spänning fram mot fortsättningen!

En annan chock som jag fick när jag kikade in på Newsboys' sida: Phil Joel har lämnat Newsboys! TRIST! Jag inser att jag inte längre behöver spendera mer pengar på skivor där... Det började gå neråt redan när sångaren John James hoppade av efter Take Me To Your Leader. Sen hoppade Jody Davis av till mitt stora förtret! Jag som fick skänka en E-sträng till honom när vi lirade ihop på en festival i Finland + att jag testade hans solbrillor. (Nörd, jag vet...) SEN... nu hoppar basisten Phil Joel av! Han som bad mig stampa på hans pedal innan de skulle upp på scenen och köra... Jaja... Hoppas att Peter, Jeff och Duncan håller ihop ett tag till och gör lite roligare låtar... Snyft... Ska nog lyssna på Take Me To Your Leader och trösta mig lite...

/Jono

1 Comments:

Blogger Julia said...

hej kara du.. jag har faktiskt aldrig hort talas om mutemath.. men jag kollade upp dom pa myspace... de verkar skona.. puss o kram /svarsyster

3:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home