tisdag, november 14, 2006





Idag har jag och Filippa varit fantastiskt duktiga!

För det första...
Jag köpte för ett par veckor sedan vinterdäck i Storvreta för 1 500:-, som jag efter mycket möda, vredesmod, svett och besvär lyckades kränga på bilen i snöstormen. Enda dagen det var snöstorm givetvis... Sedan gick bilen inte att köra... För att göra en lååång historia kort - jag hade köpt fel vinterdäck!

Idag...
... åkte jag tillbaka med vinterdäcken, fick mina 1 500:- tillbaka, åkte tillbaka till stan, köpte regummerade vinterdäck för 5 582:- istället, inklusive däckbyte. Det sved gott i plånbo... på kreditkortet, men jag kände mig extremt lättad sen.

Seeen...
... har jag gjort pannkakor till mig och dottern. De blev kanoners, så Jenny får de finaste när hon kommer hem.

oooch...
... så har Flippis och jag än en gång flängt iväg i bilen. Har handlat blöjor och annat, försökt sätta in pengar på banken, men blev utkörd för det var tydligen stängt... Hmpfhh... Jaja... Sen slängde vi ner sommardäcken i källaren. Peters förråd blev det. Vårat är proppat med massa grejer, som man har samlat på sig...

Filippa var snäll i stort sett hela dagen. Ett äventyr att ha med unge överallt vill jag lova, men men... Hon sköter sig som en väluppfostrad liten prinsessa... *stolt*

Slut-tjatat... Nu ska jag försöka lägga upp lite bilder här, så vi får slut på allt tjat från mostrar och annat... ;-)

Pussar från Jontis!

3 Comments:

Blogger sofia said...

Vilken perfekt familj ni är... Snygg pappa, vacker mamma och bedårande söt dotter! Kan bara inte riktigt smälta att Flippis har blivit så stor tjej, men å andra sidan har jag inte sett henne sen i maj.... Snart dags för en Uppsala-visit kanske??
Och Jonatan - pannkakor! Det må jag säga! Har aldrig klarat av att få dem hela ur pannan.. I,m impressed - du är en riktig superfarsa! :-)

12:52 em  
Blogger Julia said...

Hjalparns, hon ar da den sotaste prinsessan jag har sett, tank att det ar min systerdotter. Och hon har blivit lite storre sen jag sag henne sist.. jag saknar dig och din familj.. och vad gott det later med pankakor.. mums.. Puss och kram

3:46 em  
Blogger Jonatan said...

Tack Fia!

Sicka fina ord du väljer... *rodnar lätt*
Flippis kan bli tonåring om ni inte kommer förbi snart. Så skynda hit, så kanske jag t o m kan lära dig trixet med pannkakor! ;-)

/J

6:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home