torsdag, januari 11, 2007

Tjena moss...

Klockan är över 16:00 och det är torsdag. D v s min "fredag", eftersom jag tar helg strax.

Ikväll ska vi lira in med bobban i studio. Känns extremt kul och inspirerande. Innan dess går vi på restaurang i centrala stan... Max på busstorget... ;-) *kurr*

Imorrn bär det av till Kållandsö, där två av mina bedårande svägerskor skall firas nåt extremt för deras bedrift att ha pluggat klart. En blir sjuksköterska, den andra civilingenjör. Inte illa. Själv har jag ju 3:an i gymnasiet kvar egentligen... Aja... Har ju drösvis med jobb att göra, så det får bli i pensionärsåldern, om jag har tid att läsa in det då.

Nu vankas det 9 minuters hysteriskt jobb innan klockan slår och jag kutar ut som Bambi på den hala skridskobaneisen som ligger mellan jobbet och hemmet. *Går sedan försiktigt i slow motion som en 103-åring. Plötsligt sitter man i spagat, tiondelssekunden efter i split och sen upp i gående slow motion ställning igen och glider försiktigt och vidare så sakterliga som inget har hänt... Kastar snabbt en lätt förlägen blick över axeln, så att ingen såg min lilla piruett... *

Dags att varva ner nu känner jag... På med hjälm och knäskydd!

Rockenroll på eder!

/J

1 Comments:

Blogger Julia said...

haha

6:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home