torsdag, mars 31, 2011

Namnbyte?

Flera gånger i veckan, ibland flera gånger per dag, får jag mail som ska till min kollega. Idag har jag senaste timmen fått två mail som kom till "fel Jonatan S".

När jag växte upp i Dalsjöfors hette min bästa vän och granne också Jonatan. Visserligen stavade han med "h", men det hör man ju inte när någon ropar "Jonatan" eller "Jonte", som vi båda kallades.

Jag var äldst, så vi löste det enkelt genom att kalla mig "Store-Jonte" och Jonte för "Lille-Jonte.

Men nu är frågan hur jag ska kunna underlätta för mina kollegor nu när vi är 2 st "Jonatan S" på samma kontor med samma stavning och allt. Kanske rentav ska radera problemet en gång för alla?

En av oss får byta namn.

Så enkelt är det bara.

Jag klurar på nåt i stil med Ferdinand McQueen, Ozzy Larsson eller Bengt-Åke Liljehammar.
Kan bara inte bestämma mig för vilket…

3 Comments:

Anonymous [SH] said...

Röstar på Bengt-Åke Liljehammar. Helt klart. Sedan får du nog ta ett artistnamn om du inte ska byta genre till dragspelsmusik...

Kanske Ozzy McQueen som artistnamn? *funderar*

11:36 fm  
Anonymous smäm said...

Du har ju en specialadress som du får börja sprida. Den körde jag ju på för annars skrev man alltid fel! Du måste uppdatera mig om det senaste skvallret också. Det där med veckans sms...

11:39 fm  
Blogger Jonatan said...

SH: Tack för tipsen! Funderar vidare… ;)
Smäm: Mailar. ;)

5:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home