måndag, september 29, 2008

Jag är en pappa på riktigt... Asså det har jag varit i snart fyra år, men tanken slog mig hårt i helgen.

I lördags bar det iväg på korvgrillning med 3 andra barnfamiljer. Jenny jobbade, så jag försåg båda döttrarna med korv och fika själv. Inte en ketchupfläck på någon av jackorna. Säg grattis! :-) Det är faktiskt ett projekt att - själv - få två flickor att vara nöjda, mätta och glada.

I söndags tog jag och döttrarna en promenad utanför Storvreta och hade lunchpicknick på en äng. Tappade en av Agnes' vantar, annars ingen större förlust. När Jenny kom hem fixade jag käk till våra gäster. Blev "den vanliga" - kycklingwoken, som jag brukar slänga ihop. Recept nedan:

3-4 Kycklingfiléer
2 små påsar med nudlar
2 burkar cocosmjölk
cashewnötter
soya
1-2 påsar wokgrönsaker
lite salt

I vilken ordning man slänger ihop wokgrytan varierar varje gång, så kör efter behag...

PS Blöjorna var slut i lördags. Inte konstigt att jag inte hittade dem. Tack mamma, för att ni bor på vägen till Fjällnora och hade blöjor i lager! DS